torsdag 24. februar 2011

Torsdag 24.februar 2011

Forehandturnering...
Daniel vs Jostein. Stovner vs Sula. Ung vs rutinert.Forehand vs forehand. Åsted: Volsdalsberga i deilig vårvær – nesten bart og 7 -8 varmegrader i lufta. 2 x 9 hull – kun forehand på drive/innspill – vanlig putting selvsagt. Jeg føler meg selvsikker – kan nesten se på Jostein at han ikke liker dette – jeg kan forehand og er en elegant spiller mens Jostein er keitete. Hull 1: begge kommer litt knotete i gang og får firere. Hull 2: jeg parkerer – Jostein får en treer. Hull 3: jeg drar rett i det første treet – Jostein flekker til og ligger for en toer fra 8-9 meter. Jeg redder en firer – Josteins setter toeren sin og vi er likt. Hull 4: jeg en firer mens Jostein får tre. Hull 5 – banens lengste. Jeg driver kjempelangt mens Jostein havner oppe på berga langt fra kurven. Men Jostein forehander nydelig med Eagle x-en sin og kommer seks-sju meter fra kurven – jeg knoter og ligger for en firer selv med det
utgangspunktet. Jostein putter bra og treffer – jeg får nok en firer. Hull 6: Jostein prøver ikke på en toer en gang men tar treeren. Jeg drar en femmer! 5! Hva skjer. Ligger nå fire kast bak. Jostein tøffer seg og drar en Stovner-vits. Jeg ler ikke. Så er det hull 7 – se film nedenfor…Jostein med nydelig forehandwizardkast – jeg drar en treer. Fem bak! Så spiller vi de to siste hulla likt. Jostein inn på 27 som er par, jeg på 32. Runde nummer to: jeg plukker kast på Jostein med en gang. Er der jeg skal være nå. Hull 7: en femmer på Jostein som går OB i havet – jeg setter min toerputt. Kun kastet bak nå! Jeg drar en Sula-vits. Jostein ler ikke. Stovner som herjer nå. Hull 8: treere på begge – Jostein får mange barnehagebarn til å rope ”Jostein er proff”, ”Daniel er dårlig”. Men det påvirker ikke meg. Siste hull: jeg går rett i det første treet og skjønner at jeg har en firer med en gang. Feigingen Jostein prøver ikke en gang og får en lett treer. Og vinner med to kast. Men jeg vant runden, i alle fall og det var veldig hyggelig i det fine været. Men huff: Jostein vant igjen og ser sterk ut noen uker før Bergen.





2 kommentarer:

Daniel Myrrusten sa...

-red. Jostein

Anonym sa...

likte veldig godt påfunnet med de barna som ropte, morsomt.